شناسایی ۳۰ عامل موثر در تاخیر پروازها-راهبرد معاصر
وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۳۰ شهریور | ترافیک سنگین در جاده چالوس یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد احتمال لغو واردات خودرو‌های کارکرده قوت گرفت! پیش بینی قیمت دلار ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | تاثیر افزایش تنش در منطقه بر قیمت دلار پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | بازار طلا با سیگنال نرخ بهره آمریکا سردرگم شد + جدول قیمت آیفون امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | کاهش قیمت آیفون ۱۳ در بازار موبایل قیمت خودرو در ایران ثابت ماند | بازار همچنان درگیر رکود + جدول ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار الزام صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهرماه تعیین تکلیف آزادسازی سهام عدالت | واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا یک زن سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد خبر خوش برای مسافران شمال کشور | این مسیر ۱۶۶ کیلومتر کوتاه می‌شود ماجرای پیشنهاد بنزین ۵۰ هزار تومانی چیست؟ برابری صادرات گاز روسیه و آمریکا به اروپا با وجود تحریم‌ ارائه صدور گواهی اسقاط برای واردات خودرو دست دوم

شناسایی ۳۰ عامل موثر در تاخیر پروازها

سخنگوی ایران ایر گفت: برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 06
کد خبر: ۲۰۳۰۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسام قربانعلی گفت: با بیان اینکه بخشی از تاخیرات تیر ماه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی انجام عملیات بزرگ حج ۱۴۰۲ بوده است که بخشی از این تاخیرهای منظور شده در ایام پروازهای بازگشت حج رخ داده است و جزو تاخیرات فرودگاهی غیر برنامه‌ریزی شده است .

به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تاخیراتی که با توجه به عملیات در فرودگاه جده مدینه و سایر شمولی بوده که خارج از دسترسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او می گوید: میزان تاخیر ثبت شده حاصل انجام چه تعداد پرواز و هواپیما و مهمتر در چه برهه زمانی صورت گرفته است، اگر شرکتی دارای یک فروند هواپیما باشد و آن را مدیریت کند به طور حتم میزان تاخیر کمتر آن مبنی بر منضبط بودن آن نیست. اگر قرار است مجموع تاخیر اعلام گردد، تاخیر بر اساس تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای تکلیفی باید محاسبه گردد.

وی گفت: ازسوی دیگر برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.

سخنگوی ایران ایر با بیان اینکه برای انجام یک پرواز هماهنگی‌های بسیار بالایی با نهادهای موازی و همکار صورت می‌گیرد افزود: بعضا در بین دسته‌ای از این حجم از هماهنگی‌های غیر دستگاهی ممکن است اخلال یا موضوعات خاص پیش آید که منجر به بروز تاخیر گردد که بخشی از این تاخیرات می تواند مربوط به فرودگاه، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، عدم امکانات زیرساخت و خیلی از موضوعات این چنینی باشد که در اختیار ایرلاین نیست و به هر حال غیر برنامه ریزی محسوب می شود.

او گفت: در این بین بخشی از این تاخیرات متوجه خود مسافر است، مسافری که دیر به کانتر پذیرش مراجعه می‌کند و به جهت همکاری با مسافر و ایجاد رضایت مندی، مسافر در آخرین لحظات پذیرش می‌ شود.این موضوع گاها موجب ثبت تاخیر به اسم ایرلاین می‌گردد یا مسافر با داشتن کارت پرواز برای سوار شدن مراجعه نکرده است بنابراین باید بار این مسافر پیاده شود تا پرواز بتواند راس زمان حرکت کند که این پروسه زمانبر است و تاخیر را در پی دارد.

وی افزود: ممکن است تاخیرات لحظه ای فنی پیش آید که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای رعایت خط مشی ایمنی خود همواره اولویت خود را انجام یک پرواز ایمن قرار داده است./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار